2025-05-04
Нещодавно були підведені підсумки опитування здобувачів вищої освіти ОС «бакалавр» та ОС “магістр” щодо якості освітніх програм, які реалізуються на факультеті ЕлІТ. Опитування проводилося в рамках реалізації внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти «Центром забезпечення якості вищої освіти» відповідно до Наказу ректора №1073-VI вiд 21.10.2024 року. Термін опитування був призначений з 22 жовтня до 11 листопада 2024 року. Мета опитування це вивчення оцінок здобувачами вищої освіти рівня якості реалізації освітніх програм. Інструментарій дослідження: анкета надавалась через інформаційний сервіс Особистий кабінет студента, вкладка «Опитування».
Для проведення опитування була розроблена та затверджена у встановленому порядку анкета, яка охоплювала важливі для формування загальної оцінки такі змістовні групи запитань: якість організації освітнього процесу в рамках реалізації ОП на рівні кафедри (гаранта та РПГ); якість організаційної підтримки здобувачів вищої освіти та матеріально-технічного забезпечення реалізації ОП на рівні інституту (факультету); якість організаційної підтримки здобувачів вищої освіти та матеріально-технічного забезпечення реалізації ОП на загальноуніверситетському рівні; задоволеність очікуваними результатами навчання.
Для проведення дослідження не формувалась спеціальна вибірка, а передбачалось суцільне опитування здобувачів вищої освіти зазначених курсів та ступенів, що навчаються на ОП, що закріплені за факультетом ЕлІТ.
За результатами оцінювання, здобувачами вищої освіти факультету ЕлІТ, якості освітніх програм ОС «бакалавр», якість 1 ОП була оцінена як «Висока», 6 – «Середня» та 2 – «Низька».
За результатами оцінювання, здобувачами вищої освіти факультету ЕлІТ, якості освітніх програм ОС «магістр», якість 1 ОП була оцінена як «Вище середнього», 2 – «Середня» та 2 – «Низька» (табл. 2).
За ранжуванням освітніх програм ОС «бакалавр», що реалізуються факультетом ЕлІТ, у 2024-2025, ОП «Мережеві та інтернет-технології» (таблиця 1) одержала рейтинговий рівень «середній» з другим показником 78,88% серед усіх програм. Більший відсоток отримала лише ОП «Середня освіта (Фізика)» – 93,23%.
Ще краще оцінили роботу кафедри студенти ОП «Електронні системи» магістерського рівня, де був отриманий рейтинговий рівень «вище середнього» з першим показником серед усіх програм – 83,47%
Таблиця 1 – Ранжування освітніх програм ОС «бакалавр», що реалізуються факультетом ЕлІТ, у 2024-2025 н.р. за
№
|
Назва ОП
|
%
|
, %
|
Рейтинговий рівень
|
1
|
Середня освіта (Фізика)
|
85.05
|
93.23
|
високий
|
2
|
Мережеві та інтернет-технології
|
71.96
|
78.88
|
середній
|
3
|
Наука про дані та моделювання складних систем
|
70.93
|
77.75
|
середній
|
4
|
Електронні інформаційні системи
|
67.69
|
74.20
|
середній
|
5
|
Електротехнічні системи електроспоживання
|
65.11
|
71.37
|
середній
|
6
|
Нанотехнології та біомедичні системи
|
62.16
|
68.14
|
середній
|
7
|
Кібербезпека
|
61.84
|
67.78
|
середній
|
8
|
Інформатика
|
55.16
|
60.46
|
низький
|
9
|
Інформаційні технології проектування
|
51.96
|
56.95
|
низький
|
Таблиця 2 – Ранжування освітніх програм ОС «магістр», що реалізуються на факультеті ЕлІТ, у 2024-2025 н.р. за
№
|
Назва ОП
|
%
|
, %
|
Рейтинговий рівень
|
1
|
Електронні системи
|
83.47
|
84.96
|
вище середнього
|
2
|
Електронні інформаційні системи (ОНП)
|
78.32
|
79.72
|
середній
|
3
|
Інформатика (ОНП)
|
65.47
|
66.64
|
середній
|
4
|
Електротехнічні системи електроспоживання
|
46.05
|
46.87
|
низький
|
5
|
Нанотехнології та біомедичні системи
|
49.47
|
50.35
|
низький
|
На запитання анкети «Чи вважаєте Ви, що вивчені дисципліни сприяли формуванню фахових компетентностей, які є важливими для успішної професійної діяльності за вашою спеціальністю?» студенти ОП «Мережеві та інтернет-технології» відповіли таким чином: – 72,7% – «Так» і 27,3% – «Переважно так», «Ні» – 0. Це те ж є другим показником на факультеті, кращу оцінку отримала лише ОП «Середня освіта (Фізика)» – 80,20 та 0%.
Для магістерської ОП «Електронні системи» показники були такими -60,0% – «Так» і 40,0% – «Переважно так», «Ні» – 0. Це другий результат на факультеті!!!
На запитання анкети «Чи задоволені Ви вибором Вашої освітньої програми?» – 63,6% студентів ОП «Мережеві та інтернет-технології» відповіли – «Так», 27,3% – «Переважно так» і лише 9,1% – «Ні». Це знову другий показник серед 9 ОП студенті яких давали відповіді на питання анкети. За ОП «Електронні системи» 86,7% відповіли –«Так» 13,3% – «Переважно так» і 0% – «Ні». Це знову найкращий результат серед студентів різних ОП.
Нарешті на запитання «Чи порекомендували б Ви цю освітню програму (спеціальність) своїм друзям?», лише – 18,2% студентів ОП «Мережеві та інтернет-технології» сказали «Ні», всі інші «Так» і «Можливо». Це є середнім показником серед всіх ОП що оцінювалися. Разом з тим 80% студентів ОП «Електронні системи» порекомендували б своїм друзям вступити на цю програму і 0% студентів – «Ні».
Розподіл відповідей респондентів на відкрите запитання анкети «Ваші побажання, зауваження та пропозиції щодо змісту та процесу реалізації освітньої програми?» ОС «бакалавр» був такий.
Зауваження та пропозиції
|
Освітня програма |
1. Дуже гарні викладачі!
2. Хотілося б більше вчасних відповідей від вчителів (не через тиждень або повністю ігнор) ОСОБЛИВО коли я закордоном.
3. Хотілося б більше практичних завдань що повною мірою розкривали можливості вивчених знань.
4. Усі онлайн дисципліни повинні бути у одному місці.
5. Навчання в очному форматі
|
Мережеві та інтернет-технології |
1. Більше часу приділяти англійській.
2. Можливо б додав ще один предмет по спеціальності, бажано більш практичного характеру.
3. Включення більшої кількості практичних занять, лабораторних робіт, а також проєктів. Додаткові курси або тренінги з розвитку комунікації, критичного мислення, лідерства, роботи в команді тощо.
4. Звісно хотілось би здобути більше практичних навичок, але обставини не дозволили, сподіваюсь майбутні студенти будуть мати більше можливостей.
5. Більше практики. Не рахування задач, а саме «трогання» електроніки.
|
Електронні системи |
З іншими оцінками можна познайомитися у прикладених результатах опитування.
Дякуємо нашим студентам за високу оцінку роботи кафедри ЕКТ над наповненням ОП «Мережеві та інтернет-технології» та «Електронні системи».
Нажаль, за ОП «Електронні системи та компоненти» бакалаврського рівня в опитуванні прийняли участь лише 29% студентів, що менше репрезентативною кількості. Це не дозволяє зарахувати результати опитування та відповідно оцінити цю програму.